Earth Siege 2
Invaze robotů začala. Zachraňte lidstvo!


Píše se rok 2624. Na světě zuří válka. Není vítězů, není poražených. Boje neberou konce.... Ne, jinak. Píše se rok 1996 a na světě je relativní klid. Kromě několika menších konfliktů se celkem nic neděje. Alespoň zatím. Něco se ale možná brzy dít bude, jelikož na pultech všech počítačových prodejen se objevilo pokračování úspěšné hry Metaltech Earthsiege, nesoucí podobný, ovšem trochu kratší název Earthsiege 2. Znovu můžeme změnit budoucnost a zachránit tak svět před zdivočelými Cybridy. Zase je tu ta šílená vize. Zase jsme tu my a zase je tu další titul, postavený na základech stolní hry Battletech.

Život není lehký, ale může být ještě těžší... Šedivou oblohu prořízl laserový paprsek. Rychlostí, s jakou se objevil, také zmizel. Svou práci odvedl. Obrovský bojový robot se sesouval k zemi. Bez nohy, která nyní ležela nedaleko, se nemohl dále pohybovat. Byl to poslední nepřátelský stroj v blízkém okolí. Skupina se vydala na cestu. Nezbývalo než doufat, že již žádné Cybridy nepotkají. Poslední boj se odehrával na ostří nože. Smithovu Apocalypsu chyběly oba raketomety a laser na pravém rameni. Rodriguezův mech již neměl ani jeden ze svých tří kulometů a na obranu mu zůstaly pouze dva plasma kanóny, s pomalým dobíjením. Do báze zbývalo jen něco kolem dvou kilometrů. Všichni s pečlivostí kontrolovali své radary. Z ničeho nic se nich objevily tři červené tečky. Po chvíli zmizely. Všem bylo jasné, že za kopcem napravo se schovávají nepřátelští roboti. Velitel vydal potřebné rozkazy a muži se vydali do boje. Snad to není naposledy....

Už zase čtrnáct!!! Proč to nemůže být třicet? Šedivou náladu přerušil nečekaný telefon. Rychlostí, s jakou zazvonil, také skončil. Svou práci odvedl. Vydal jsem do redakce, abych si domů přivezl dlouho očekávané a připravované pokračovaní hry Metaltech Earthsiege. Očekávané hlavně proto, že tato hra byla vlastně první, která tuto tématiku přivedla na naše monitory. I když byla později zastíněna ve své době dokonale provedeným Mechwarriorem 2, nic jí to neubralo na originalitě. Snad právě proto, jsem byl tak zvědavý, jak bude vypadat díl další a co nového do tohoto žánru přinese. Musím říci, že jsem rozhodně nebyl zklamán. Autoři se něco málo poučili, něco odkoukali u konkurence a něčím novým to obohatili a výsledkem je téměř dokonalá hra, která vám poskytne spoustu zábavy na mnoho dní. Pokud si někdo myslí, že se jedná jen o trochu vylepšený díl první, hluboce se mýlí. Nezměnila se totiž jenom grafika a příběh, ale i výroba a ovládání robotů. Jejich řízení již není tak složité jako v předchozím díle a je spíše podobné způsobu ovládání použitém v Mechwarrioru 2. Tedy jednou kombinací kláves určujete směr a rychlost pohybu nohou, jinou otáčíte kabinu a s ní i zbraně na ní přichycené. Pak běžně nastává situace, kdy váš mech běží určitým směrem a vy se díváte směrem úplně jiným, což je zaběhlé hráče ideální, ale pro začátečníky spíše na obtíž. Změny také doznala výroba jednotlivých mechů. Bohužel není možno vytvářet roboty vlastní, ale pouze již od vědců předem vymyšlené. Liší se rychlostí, hmotností, odolností a počtem závěsů pro zbraně. S postupem času vědci také objeví různé udělátka, které vylepší zaměřování raket, či zvýší rychlost jednotlivých mechů. No, ale je tu ještě jedna zvláštnost. Jeden z robotů je letadlo (to z ní jak od někoho z Bohnic). Jmenuje se Razor a umožňuje se do bitvy zapojit také z výšky. Bohužel jen omezené, což mě trochu zklamalo, protože nepřátelské letouny samozřejmě nijak limitovány nejsou, takže boj s nimi je trochu nerovný. Hůře také dopadla komunikace s wingmany, jejichž pomoc budete, pokud to bude možné, jistě hodně využívat. Dost dobře totiž nelze vydat příkaz jen jednomu členu vašeho týmu. Pokud si přejete poslat jednoho bojovníka tam a druhého onam, vede k tomu dosti zdlouhavá a nepříjemná cesta, kterou provádět v bitevní vřavě, pokud chcete misi dokončit, je takřka nemožné. Takže veškerá komunikace skončí, když spolubojovníkům přikážete, aby bojovali na vlastní pěst. Dál se budete starat sami o sebe, stejně jako v životě.

Všechno je relativní. Ty, já i on. Ale hlavně on. Na obzoru zapadalo slunce. Celá obloha byla zabarvena do červena. Třem osamoceným bojovníkům, stojícím se svými roboty na pokraji menšího údolí, připomínala krev. Tu tekutinu, která jim koluje v žilách, a která by mohla potřísnit jejich palubní desky v případě neúspěchu v bitvě. Zapadající slunce připoutávalo jejich pohledy a vypalovalo jim na sítnicích obrázky, které uvidí i po té, co světlo zmizí za obzorem. Postupně se ve středu zářící koule objevili tři malé skrvny. Zprvu nikoho nenapadlo, co by to mohlo být, ale rychlý pohled na radar, probudil vojáky z nečinnosti a vrátil je zpět do drsné reality. „Nepřátelé na obzoru“, zareagoval rychle velitel. Věta připomínající výkřik z minulosti, kdy velké dřevěné lodě křižovaly oceány. Roboti se dali do pohybu, vstříc krvelačným Cybridům. Seskupili se do bojové formace a piloti připravili své zbraně k palbě. Stačilo jen počkat, až se nepřátelé dostanou na dostřel...

My a oni. Oni a my. Hra Earthsiege 2 posunula pomyslnou laťku grafického provedení zase o kousek dále. Vše od povrchu až po jednotlivé mechy je dokonale otexturováno. Výbuchy vypadají úchvatně, oheň hoří a praská jako ve skutečnosti a zem je nerovná jako u nás před domem. Zkrátka máte pocit, že bojujete na opravdové planetě. Trochu mi sice chyběla nějaká ta vegetace, ale zřejmě byla všechna zlikvidována nějakou katastrofou. K tomu, abyste se dobrali vítězného konce, musíte projít něco kolem padesáti misí, přičemž po deseti misích se mění sektor, ve kterém bojujete a tedy vzhled krajiny kolem vás. Bitvy se odehrávají v Jižní Americe, Rusku atd., podle toho, ve kterém sektoru je vaší pomoci potřeba. Briefing je doprovázen krátkými filmovými scénami, ve kterých vám velitel radí, co máte dělat. Pokud misi nesplníte, patřičně vám to osolí. Splnit ji sice většinou nemusíte, ale bude to mít nepříznivý dopad na další vývoj války. Váš pobyt na základně provází temná hudba, obsahující někdy trochu moc sov (pochopíte až uslyšíte). Hra Earthsiege 2 je napsána pro Windows 95, takže asi nemusím popisovat, co je k jejímu chodu potřeba. Taková je holt válka, musíme se s tím vyrovnat. Nic není nemožné a tak i takový systém jako Win95, má svou šanci na život. Co víc, stává se dokonce standardem, který budeme muset všichni používat a který nás bohužel přinutí k brzkému upgradu našich počítačů. Alespoň pokud pod ním budeme chtít provozovat hry.

Všechno jednou končí... Inu, co říci více. Sierra zase jednou odvedla dobrou práci. Snad to nakonec nebude tak zlé, jak to vypadalo a toto původně milovaná, dnes spíše rozporuplná, firma se zase vrátí na své čestné místo do srdcí všech hráčů. Earthsiege 2 jí rozhodně na této cestě pomůže. Přesto jak jsem řekl v nadpisu, mám ale pocit, že v tomto žánru her ještě nepadlo poslední slovo. Takže uvidíme, zda-li na tuto výzvu zareaguje firma Activision. Rozhodně by to nebylo na škodu.
—Twin

Minimum: PC 486 nebo Pentium, 16 MB RAM, 4rychlostní CD-ROM, DOS nebo Windows 95/98
Hodnocení hry: Level 5/5, Score 9/10, PC ZONE 90 %, Excalibur 87 %
Původní cena hry: 1.490 Kč
Copyright © Sierra On-Line, Inc., 1996

Odkazy v češtině:
http://mujweb.cz/www/runner07/datae/earthsiege2.zip - tipy a triky

Odkazy v angličtině:
http://webcheats.gamesweb.de/en/cheats_pc/cheat.cgi?cheat=earths2 - cheaty
http://www.avault.com/cheats/getcheat.asp?game=ears2cc - cheaty
http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/june96/earth.html - recenze
http://www.thecomputershow.com/computershow/reviews/earthsiege2.htm - recenze
http://www.game-revolution.com/games/pc/action/earthsiege2.htm - recenze
http://www.softseek.com/Games/Arcade_and_Action/3_D_Action_and_Arcade/Review_5371_index.html - demo (3,92 MB]


Je to na mne moc těžké! Pomozte!
Hru spusťte s parametrem - SPRUNKNOWN:
[ALT]+[nahoru] - posune robota o 12m
[ALT]+[dolů] - posune robota o 12m
[ALT]+[doleva] - posune robota o 12m
[ALT]+[doprava] - posune robota o
[CTRL]+[N] - změní úhel pohledu
[ALT]+[CTRL]+[N] - zničí nejbližšího nepřítele
[ALT]+[S] - zmrazí hru

Copyright @ Martin Ludvík, 2001. Tel.: 02 / 22 24 75 31. Objednávky přes mobil včetně SMS: Eurotel 0607 / 660 752, Paegas 0732 / 846 063, Oskar 0776 / 008 270. Adresa: vydavatelství Martin Ludvík, přihrádka 414, 111 21 Praha 1. Objednávky: excal@mbox.vol.cz Redakce: excal.cz@volny.cz On-lina: www.excal.cz