Kubánkov 663 mnm JN 99

Nejvyšší vrchol Palkovických hůrek tyčící se do výše 661 m nad hladinu moře. Ačkoli nepříliš vysoký, oblíben jak mezi amatéry, tak příznivci CB. Na vrcholu je malá louka s ohništěm, na které lze postavit stan,postavit stožár i rozdělat oheň. V bezprostřední blízkosti loučky je smrkový lesík, kde se dá nasbírat dostatek topného dřeva. Pitnou vodu lze získat v nedaleké chatě jižním směrem (cca 250 m). Jedinou jizvou na kráse je přítomnost ocelového stožáru s vykrývacím vysílačem rozhlasu VKV. To se mírně projeví na přijímaných signálech zhoršenou citlivostí (patrně zahlcení vstupního dílu silným el. mag. polem). Ale pokud se jedná pouze o běžné expediční vysílání, nemůže tato skutečnost nikterak narušit pohodu, která na tomto místě panuje.

Jednou z velkých předností je fakt, že je možno vyjet až na vrchol osobním Naše expediční ležení vozem (vyzkoušen Favorit a Felicie kombi – pravda, těsně před vrcholem se Favorit „uvařil“). Výjezd je možný ze dvou stran. Jednak z obce Chlebovice (spojnice mezi Příborem a Frýdkem – Místkem), nebo z obce Myslík (4 km západně od Hukvald). Doporučuji osobně volit variantu č.2 – Myslík. Do Chlebovic jsem jen sjížděl a vícekrát bych to nedělal ( z vrcholu Kubánkov po modré turisitické značce). Do obce Myslík je možno se dostat z Frýdku Místku nebo přes Hukvaldy. Ve směru od Hukvald se zhruba uprostřed Myslíku (přesně na úrovni kostelíka po pravé straně) odbočí doleva na úzkou asfaltovou cestu, která se prudce v serpentýnách zvedá na hřeben. Téměř na hřebeni se cesta dvojí, asfaltová vlevo a šotolina vpravo. Vydáte se po té horší vpravo na žlutou značku. Asi po jednom kilometru přejde v modrou a pak už je jen vrchol. Cestou jsem nikde nenarazil na zákaz vjezdu.