Bumbálka 16. 7. 2005

Vydal jsem se na další výlet. Nachystal jsem si dalekohled, mobil s přídavným fotoaparátem a pár dalších drobností. Samozřejmě zase sebou beru také ostře nabitou CB ručku s dlouhým prutem a hlavně pověstnou 1,75 m dlouhou pochodovou protiváhu. Naplánoval jsem trasu a její možné varianty, základní trasu jsem naplánoval z Bumbálky přes chatu Kmínek, vrch Korytovo, Hluchanku, kolem pramene Smradlavky do Bílé. V autobuse jsme domluvili první změnu, vystoupíme na Třeštíku a navštívíme rozhlednu Sůkenická na vrcholu Čarták.

Nejprve se jdeme občerstvit do hotelu Sůkenická, kde si dávám čepované pivo, mamka kafe a Bára džus. Pak jdeme na blízkou rozhlednu. Na rozhledně vybaluji dalekohled a rozhlížíme se po okolí. Pak přijde na řadu ručka. Hned po zapnutí Dragonky slyším Jiřinku Vítkovice s Neptunem Ostrava z Landeku. Nabrejkuji se volačkou a vyhlašuji další letošní Rozhledny. Do éteru hlásím své QTH a stav borůvek. Rozhledny se změní v porejblové vysílání a navíc stoupá rušení, další brejci se nehlásí. Proto končím vysílání, vyfotím rozhlednu a pokračujeme v túře.

Přicházíme na Trojačku. Trojačka je jedno z oblíbených vysílacích míst Jiřinky Vítkovice. Jdeme se podívat na nedaleký pramen Vsetínské Bečvy, sotva teče, a ani hrníček tu žádný není. Z Trojačky pak na Landek hlásím Jiřince stav hřibů a borůvek.

Přes Bumbálku dojdeme až k Masarykově chatě. Na chvíli si odpočineme a pozorujeme daleké i nejbližší okolí. Na lyžařském vleku je už několik let z pětiosminy jen osmina. Na domluvu s rolbou to stačí.

Kousek za Smutníky potkáváme dva značkaře při obnově turistického značení. Jednoho z nich jsem se zeptal, jestli si ho můžu vyfotit při malování značky. Dostal jsem souhlas udělat jsem snímek tak, aby nebyl vidět jeho obličej, a dostal jsem i souhlas zveřejnit snímek na svých stránkách. Značkař se mě zeptal na adresu stránek, řka, že se na snímek podívá. Dozvěděl jsem se, že červená značka bude přeložena tak, aby vedla blíže kolem chaty Sněžná.

Jdeme mimo značku kolem chaty Sněžná ke Kmínku. Robert Kmínek za chatou usilovně pracuje. Pozdravuji Roberta od ostravských síbíčkářů a na chvíli pokecáme. Pak Robert pokračuje v práci a my si jdeme nadlábnout pupíky místní specialitou, haluškami se zelím.

Po obědě vyfotím venku Báru a vyrážíme na zpáteční túru. Tentokrát jdeme po trase, kde ještě před pár hodinami vedla červená značka, potkáváme opět značkaře, ještě mu zbývá zamalovat několik značek původní trasy. O pár kilometrů dál znova potkáváme Roberta, tak se naposledy loučíme. Na autobusovou zastávku zbývá jen kousek, hurá zpátky do Hrabůvky.

Foto Radek Hrabůvka mobilem SonyEricsson T230 s přídavným fotoaparátem MCA-30 bez obrazových úprav.