Když se r. 1997 v SMČR opět po letech oprášila myšlenka modulových
kolejišť, vznikl tento modul, jako ověření teorie z papírů.
Druhý modul stejného rozhraní postavil Pavel Štěpánek a oba moduly se
setkaly až po pěti letech v Zababově. Jednou byl zapojen v layoutu
kolejiště Praha 3 a v roce 2004 jej získal tým Zababovských TT.
Takto vypadá první rozkreslení nápadu. Perspektivní pohled, půdorys,
konstrukce rámu modulu.
Kořen poslouží na kmeny stromů.
Koberce nestříhám, ale trhám, aby se do sebe lépe navázaly roztřepené
okraje. Papír na spárách kousků koberce zapichuji pinzetou do
podkladního polystyrénu
Písek, štěrk, roz plavený jíl, suché křídy, drobné kousky suchých trav,
třísky apod. splavuji tekoucí vodou budoucím řečištěm. Vše se usazuje
velmi realisticky kolem a mezi rušně pokládané větší kameny, podle
potřeby něčemu pomohu mokrým štětcem.
V olejničce z NDR je disperzní lepidlo Herkules. Ve skleničce s
mechanickým rozprašovačem je voda s detergentem.
Železniční propustek stojí u zastávky Cihelny na trati K. Vary - M.
Lázně. Je transplantován z rozebraného dioramatu. Silniční
propustek stojí nad Zbraslaví v lese, přesně v této podobě. Použil jsem
fialový koberec později přesypaný tmavou travou Woodland Scenics.
Pěnový polystyrén překližkovou konstrukci velmi zpevnil, poskytl hmotu
pro zapichování stromů. Tvar terénu je opracován plochým očkem do
trafopáječky.
Tvar náspu je opracován horkým drátem.
Poměrně plasticky dopadlo přesypání fialového koberce travou. Kolejivo
TT je nepřesvědčivé, dvojpražec divný. Kazí to mohutné upevňovací
šrouby a napříště bych měl lépe pracovat s barvou dřeva pražců.
Dno jezírka je potokem naplavená sádra se splavenými kořínky atp.
Sozplavením sádry ve větším množství vody to moc nedrží, ale na dno
rybníčku bohatě stačí. Probarveno práškovými barvami Fronton.
Cestička je z více natíraných vrstev sádry, což umožnilo některé
poškodit a získat plastický reliéf oježdění. Vyšší tráva Heki.
Strom podle knížky. Padl na něj celý pytlík Woodland Scenics foliáže.
Skalní stěna je kaše sádry, lepicí cementové hmoty pod dlaždice a bílé
spárovací hmoty mezi obkladačky. Tuhne to déle než sádra a v období
schnoucí zavadlosti jsem jehlou a špičkou skalpelu odlamoval bloky
kamenů.
Stejný postup. ale protože se nejedná o zářez, mohl jsem se pustit do
plastičtějších tvarů.
Do stejné hmoty, ale záměrem byla vrstevná odlučnost opuky. Žiletkou
provedené zářezy, nepravidelně odloupané vytvořily ty správné tvary.
Možná je ten zářez moc široký, měl jsem jej konzultovat s více
fotografiemi.