Mutarium Sci-fi strategie ala Command & Conquer Voláme velitele výzkumu robotů. Máme problém. Náš satelit byl zničen. Stačil nám, ale ještě poslat krátkou nahrávku nehody, nebo toho, co se vlastně stalo. Vyslali jsme na místo skupinu vědců. Naše loď byla zajmuta mimozemskou lodí a od té doby nemáme spojení. Jediné řešení je boj. Naše základna na odlehlém měsíci, které budete velet, bude vybavena konvertorem těžkého prvku mutária na lehčí prvky. Přejeme Vám hodně zdaru. Zhruba nějak takto začíná sci-fi hra Mutárium. Onehdá jsem pěl chvalozpěvy nad intrem ke hře Spellcross, které bylo dlouhé, pěkně nadabované a mělo ucházející grafiku. Mutárium ovšem intro u Spellcrossu strčí hravě do kapsy. Demo je taktéž dlouhé, dobře nadabované (o trochu hůře než spellcross), ale grafika je opravdu vynikající – na české poměry, a na světové je to víc než dobrý průměr. Klasický ovládací princip nedoznal nějakých velkých změn. Stavíme budovy, ve kterých pak můžeme vyrábět různé vozítka. Vozítka dováží surovinu, za kterou jsou penízky. A tak dále… Těžbu provádíme v dole, nákladní auto potom převáží surovinu a v rafinérii se zpracovává. Červený teploměr ukazuje kolik celkového materiálu je v rafinérii k dispozici a modrý kolik ho ještě zbývá zpracovat. Důležité je, že když přivážíme materiál k rafinérii rychleji, než je zpracováván, tak mizí. V Mutáriu je hodně často používaná bojová jednotka robot. Dobrým nápadem je možnost zkompletovat si vlastní typ robota z několika komponentů: tělo, hlavní zbraně, zbraně otočné věže a podvozek. Máme tak možnost postavit si opravdu hrůzostrašná monstra. Jednotky mají nastavitelnou agresivitu: V této hře je vůbec velká spousta různých vychytávek, které hru velice zpříjemňují. Nastavitelná agresivita je jen jednou z nich. Kamenem úrazu této hry jsou souboje. Až nebezpečně připomínají staré doby, kdy čtvereček honil kolečko. Bitva probíhá v přísně matematickém módu, což je poznat na kadenci střelby a na dlouhých časových prodlevách. Účinnost zbraní se udává ve dvou číslech, první znamená o kolik bodů se ubere poškozené jednotce a druhé udává počet výstřelů v jedné dávce. Výsledkem je pak krutá bitevní vřava, kde každý střílí na každého a jen tak někdo hned neumře. Grafika je jedním slovem slabá. Nechápu, jak je možné, že si autoři hry takhle vyhráli s intrem a hru samotnou odflákli. Budovy nevypadají nijak hrozně, ale moc krásy nepobraly. To samé platí o jednotkách. Zvuky jsou slušné a mluvená řeč je příjemná a lahodící uchu. Blížíme se k finálnímu ortelu nad Mutáriem. Chtělo to bezesporu ještě více zapracovat, aby se nám zrodila hra výjimečná a skvělá. To neznamená, že Mutarium je hra špatná, naopak, z herního hlediska je hratelná a její hlavní výhoda oproti všem cizím hrám je jedinečná: mluvená česká řeč a kompletní česká lokalizace. Proto po této hře sáhnou mnozí čeští hráči a odměnou jim bude dobrá zábava a srozumitelnost. Minimum: PC 486 nebo Pentium, 8 MB RAM, 2rychlostní CD-ROM, MS-DOS 5.0 nebo Windows 95 / 98. |
Copyright @ Martin Ludvík, 2001. Tel.: 02 / 22 24 75 31. Objednávky přes mobil včetně SMS: Eurotel 0607 / 660 752, Paegas 0732 / 846 063, Oskar 0776 / 008 270. Adresa: vydavatelství Martin Ludvík, přihrádka 414, 111 21 Praha 1. Objednávky: excal@mbox.vol.cz Redakce: excal.cz@volny.cz On-lina: www.excal.cz |