Napsali nám...   O letošní první PMR štafetě
 Hlavní stránka  | PMR stránky | Expedice Robinson |  Hvězda CB |  On-Line Bazar | LokátoryMapa stránek |

30.4. 2005  autor: Zdeněk Ústí   vystavil: Jerry Nové Město    Ostatní články

PMR štafeta na "Sedle"

Když jsem se letos rozhodoval kam vyrazit na kopeček při PMR štafetě,uvažoval jsem o různých kótách ale nakonec jsem opět zvolil mé osvědčené a oblíbené místo kopeček Sedlo v Českém středohoří což jak se ukázalo byla dobrá volba. Sobotní den začal pro mne a mého syna brzy ráno, kdy jsme nastoupili na vlak a nechali se odvézt co nejblíže kopečku do vesničky Liběšice, odkud jsme pokračovali pěšky až na vrchol. Počasí nám přálo a teplota pro výstup byla velice příjemná,za necelé dvě hodiny jsme zdolali vrchol. Jako prvním človíčkem na pásmu se objevil Jerry n.M. který také stoupal na svou kótu ale brodil se na rozdíl od nás sněhem.

Na Sedle panovalo příjemné počasí a PMR pásmo začalo kolem poledne pořádně ožívat jak stanicemi "příjemnými" tak i nepříjemnými což se občas zvrhlo v pořádný guláš. Čekání na štafetku jsme věnovali vyhledáváním vhodných pozic, zabydlováním se a občasnými spojeníčky. Když v 18.hodin začala štafeta byl jsem velice mile překvapen jak slyšitelností účastníků na pásmu tak i vzorovým rádiovým klidem zůčastněných stanic (což ale neplatilo pro stanice nezůčastněné se kterými byl na některých místech docela problém) za což bych chtěl všem poděkovat. Jelikož stanic jsem slyšel hodně, nečetl jsem při zpětném kolečku reporty jednotlivých posádek z časových důvodů a tyto reporty přikládám níže.

Ti kteří zůstali i na testování antén ve 22.hodin jistě nelitovali stejně jako já. Mohli jsme si v praxi vyzkoušet vlivy polarizací, směrové účinky a další věci, což bylo velice poučné a myslím pro všechny velkým přínosem. Jak bylo předpokládáno bylo pásmo daleko čistější nežli při štafetě a opět se potvrdilo že ideální podmínky pro DX jsou prostě až po "Večerníčku" což ovšem ale neznamená že by to ve dne nešlapalo. Naše vysílání skončilo až pozdě v noci zároveň s totálním selháním veškerých mých elektrických zdrojů. Do tvrdé reality jsme se probudili asi ve čtyři ráno kdy byla děsná zima a tak jsme se dali rychle do balení abychom stihli ranní vlak domů.

Štafeta ve mně zanechala nezapomenutelné zážitky a zároveň také hodnotné zkušenosti z našich pokusů za což patří obrovský dík Jerrymu který věnuje obrovské úsilí organizaci těchto akcí a taky všem účastníkům které tyto akce baví a zajímají. Již teď se nemohu dočkat dalších podobných bláznivých akcí.